Vakfımız ile Sıfır Atık Vakfı arasında; sıfır atık, iklim eylemi ve sürdürülebilir kalkınma alanlarında ortak çalışmalar yürütülmesine yönelik işbirliği protokolü imzalandı.
Sıfır Atık Vakfı’nın Üsküdar’daki merkezinde gerçekleştirilen törende konuşan Yönetim Kurulu Başkanımız Canan Sarı, sürdürülebilir bir geleceğin ancak insanı, çevreyi ve toplumsal faydayı merkeze alan bir anlayışla inşa edilebileceğini ifade etti.

KADEM olarak çevre bilincinin yaygınlaşmasını önemsediğimizi belirten Sarı, genel merkez ve 58 il temsilciliğinde sıfır atık ve sürdürülebilirlik konusunda çalışmalar yürüttüklerini söyledi. Kadınlara, gençlere ve gönüllülere yönelik eğitimlerle geri dönüşüm, doğal kaynakların verimli kullanılması ve israfın azaltılması konularında farkındalık oluşturduklarını vurgulayan Sarı, günlük çalışma düzeninde de sıfır atığı destekleyen uygulamaları yaygınlaştırmaya devam ettiklerini kaydetti.
İmzalanan protokolün ortak çalışma iradesinin önemli bir adımı olduğunu ifade eden Sarı, Sıfır Atık Forumu ve COP31 kapsamında konferanslar, paneller ve çalıştaylar düzenlemeyi hedeflediklerini belirtti. Sarı ayrıca, özellikle kadınların, gençlerin ve sivil toplum kuruluşlarının çevre alanında daha aktif rol aldığı güçlü bir iş birliği zemini oluşturmayı amaçladıklarını dile getirdi.

Törende konuşan Samed Ağırbaş ise KADEM’in kadın odaklı sosyal dönüşüm vizyonunun iklim eylemine önemli katkılar sağlayacağını ifade ederek, sıfır atık uygulamalarının yaygınlaştırılması ve çevresel yönetişim alanlarında birlikte çalışmalar yürütüleceğini söyledi.
Protokol kapsamında tarafların; iklim değişikliğiyle mücadele, sıfır atık uygulamaları, çevresel yönetişim, sürdürülebilir kalkınma hedefleri ve uygulamaya dönük çevre çözümleri alanlarında ortak projeler geliştirmesi hedefleniyor.

21 Mayıs 2026






