6284 Sayılı Kanun Çalıştayı

Sheraton Grand Istanbul Atasehir
11.07.2024

Çalıştay Programı

Çalıştay Masaları ve Konu Başlıkları

Çalıştay, iki oturumdan oluşacaktır. İlk oturumda ilgili konulardaki sorunlar, ikinci oturumda ise bu sorunlara yönelik çözümler tartışılacaktır.

  1. Oturum: Sorunların Tartışılması

Masa 1: 6284’ü Doğru Anlıyor Muyuz?

  • İstanbul Sözleşmesi bağlamında 6284’e nasıl bakılmalı?
  • Kanunun amacı ve kapsamı doğru anlaşılıyor mu?
  • 6284 sayılı Kanun kapsamında şiddetin tanımı nedir ve bu tanım toplumda yeterince anlaşılıyor mu?
  • Koruyucu ve önleyici tedbirlere ilişkin hükümlerin etkili olup olmadığı değerlendirilebilir mi?
  • 6284 kapsamında kurulması öngörülen merkezler ve kurum koordinasyonları ne kadar etkili?
  • 6284 minvalinde mağdura ilişkin getirilen mali yükümler nelerdir?
  • Kanunun lafzı ve terminolojisi doğru anlaşılıyor mu, yeterli mi?
  • Kanunda yer alması gerektiği halde yer almayan maddeler var mı?

Masa 2: Adalete Erişimde Yaşanan Sorunlar

  • Şiddet mağdurları kolluk kuvvetlerine başvururken hangi başlıca sorunları yaşıyor?
  • İdari birimler ve barolara erişimde mağdurlar hangi zorluklarla karşılaşıyor?
  • KADES ve 183 Acil Yardım Hattı gibi hizmetlere erişimde yaşanan sıkıntılar nelerdir?
  • Kurumlar arası koordinasyonda hangi sorunlar yaşanıyor?

Masa 3: Koruyucu ve Önleyici Tedbir Kararlarının Niteliği ve Çeşitliliği ile İlgili Uygulamada Yaşanan Sorunlar

  • Koruyucu ve önleyici tedbir kararlarının niteliği ve çeşitliliği mağdurların ihtiyaçlarını karşılamakta yeterli mi?
  • Hangi tür koruyucu tedbirler en sık uygulanıyor ve bu tedbirler ne derece etkili?
  • Şiddeti engelleyici kararlar verilebiliyor mu?
  • Şiddet mağdurlarına yönelik koruyucu tedbirlerle ilgili uygulamada karşılaşılan başlıca sorunlar nelerdir?
  • Mağdurların koruyucu tedbirlere erişimde karşılaştığı bürokratik engeller nelerdir?
  • Verilen tedbir kararları yeterli mi?
  • Kararlar kanunun amaçlarına hizmet ediyor mu?
  • Kurumlar arasındaki koordinasyonla ilgili karşılaşılan sorunlar nelerdir?

Masa 4: 6284’ün ŞÖNİM Aracılığıyla Uygulanmasında Yaşanan Sorunlar

  • ŞÖNİM aracılığıyla verilen hizmetlerde en sık karşılaşılan problemler nelerdir?
  • ŞÖNİM personelinin eğitim ve donanım düzeyi yeterli mi?
  • ŞÖNİM’in diğer kurumlarla iş birliği ve koordinasyonunda yaşanan zorluklar nelerdir?
  • ŞÖNİM’lerle birlikte yeni kurulması gereken, aktifleştirilmesi gereken merkezler var mı?

  1. Oturum: Çözümlerin Tartışılması

Masa 1: 6284’ü Doğru Anlıyor Muyuz?

  • Kanunun doğru anlaşılması için hangi eğitim ve bilgilendirme faaliyetleri yapılabilir?
  • Terminoloji ve tanımların daha iyi anlaşılması için hangi öneriler sunulabilir?
  • 6284 kapsamında eksik kalan maddelerin eklenmesi ve mevcut maddelerin iyileştirilmesi için hangi öneriler getirilebilir?

Masa 2: Adalete Erişimde Yaşanan Sorunların Çözümü

  • Şiddet mağdurlarının kolluk kuvvetlerine başvururken yaşadığı sorunların çözümü için hangi öneriler sunulabilir?
  • İdari birimler ve barolar gibi kurumlara erişimde yaşanan zorlukların aşılması için hangi stratejiler geliştirilebilir?
  • KADES ve 183 Acil Yardım Hattı gibi hizmetlere erişimin iyileştirilmesi için hangi öneriler sunulabilir?
  • Kurumlar arası koordinasyonun artırılması için hangi adımlar atılabilir?

Masa 3: Koruyucu ve Önleyici Tedbir Kararlarının Niteliği ve Çeşitliliği ile İlgili Yaşanan Sorunların Çözümü

  • Koruyucu ve önleyici tedbir kararlarının niteliği ve çeşitliliğinin artırılması için hangi öneriler sunulabilir?
  • Etkili koruyucu tedbirlerin belirlenmesi ve uygulanması için hangi stratejiler geliştirilebilir?
  • Şiddeti engelleyici kararların alınması ve uygulanması için hangi öneriler sunulabilir?
  • Şiddet mağdurlarına yönelik koruyucu tedbirlerle ilgili bürokratik engellerin azaltılması için hangi öneriler sunulabilir?
  • Verilen tedbir kararlarının etkinliğinin artırılması için hangi stratejiler geliştirilebilir?
  • Kurumlar arası koordinasyonun iyileştirilmesi için hangi adımlar atılabilir?

Masa 4: 6284’ün ŞÖNİM Aracılığıyla Uygulanmasında Yaşanan Sorunların Çözümü

  • ŞÖNİM aracılığıyla verilen hizmetlerin kalitesinin artırılması için hangi öneriler sunulabilir?
  • ŞÖNİM personelinin eğitim ve donanım düzeyinin iyileştirilmesi için hangi stratejiler geliştirilebilir?
  • ŞÖNİM’in diğer kurumlarla iş birliği ve koordinasyonunun artırılması için hangi adımlar atılabilir?
  • Yeni kurulması gereken merkezler ve mevcut merkezlerin aktifleştirilmesi için hangi öneriler sunulabilir?